Wat is de beste standinrichting?

2 beursstanden. 1 opdrachtgever. Ziet u de 4 verschillen?

Onze opdrachtgevers komen vaak bij ons terug om hun volgende stand te laten bouwen. Dat is natuurlijk fijn voor ons. Maar dat wil niet zeggen dat we elke keer een stand identiek hetzelfde inrichten.

Er zijn veel redenen om een andere standinrichting te kiezen: andere afmetingen van de stand, veranderingen van aanbod van de opdrachtgever, een nieuwe huisstijl enz.

GET, specialist in tijdregistratie en beveiligingssystemen, had nog een goede reden om hun tweede beursstand anders te laten inrichten dan de eerste. Ze wilden hierdoor namelijk nog meer bezoekers aantrekken


Inhoudsopgave

Ziet u de verschillen tussen deze twee standen?

Sleep de foto van links naar rechts. Welke 4 grote verschillen vallen u op?

beursstand variant met berging | © www.Expopoint.beBeursstand variant zonder berging | © www.Expopoint.be
beursstand variant met berging | © www.Expopoint.beBeursstand variant zonder berging | © www.Expopoint.be

Verschil 1: houten berging als beurswand

Voor de eerste stand bouwden we met houten constructies een grote opbergruimte met afgeronde hoeken. De ronde vorm was niet toevallig. Dit element komt namelijk voor in het logo en andere huisstijlelementen van GET.

get logo

Een van de zijkanten van de berging gebruikten we als beurswand met een tv-scherm en grote kleefletters. Bezoekers die van een bepaalde richting kwamen, konden meteen zien wat GET aanbiedt.

De berging stond schuin opgesteld. De vloerbekleding hadden we in dezelfde diagonale vorm uitgesneden.

Op de tweede beursstand voorzagen we ook een berging, maar subtieler. Deze bevond zich namelijk in een wand die de scheiding vormde met de stand ernaast.

De verwijzing naar de afgeronde hoeken van de huisstijlelementen verwerkten we in andere elementen van het ontwerp.

Een stand met berging die bezoekers afschermt is misschien niet de beste standinrichting

Verschil 2: meer ruimte op de beurswanden voor tv-schermen

Doordat bij de tweede stand de zijkant niet meer afgeschermd was, hadden we meer ruimte ter beschikking. We monteerden 4 tv’s  die samen 1 groot scherm vormden op een beurswand.

Dat vergrootte de kans dat mensen bleven stilstaan. Voor de standhouder was het ook eenvoudiger om te zien of mensen naar hun bedrijfsfilm aan het kijken waren. Bij de eerste stand was dat moeilijker omwille van de beurswand aan de zijkant.

Verschil 3: minder barkrukken op de stand

In het algemeen is het verstandig om zitplaatsen te voorzien voor mensen die uw stand bezoeken. Het nodigt hen uit om even tijd te nemen en een verkoopgesprek op uw stand aan te gaan.

Maar dat kan ook een keerzijde hebben.

Als mensen het op uw stand zo gezellig vinden, blijven ze zitten. En wandelen andere mogelijke geïnteresseerden gewoon voorbij

Bovendien hadden we op beide standen een kleine demohoek voorzien. Daar konden mensen op tablets zien hoe de software van GET werkt. Minder stoelen op de tweede stand bleek voor de opdrachtgever een betere keuze.

tv scherm voor beursstand | © www.Expopoint.be

Verschil 4: lichte versus donkere beursstand

Bij de eerste stand was het concept meer gericht op gezelligheid. De warme kleuren van de wanden droegen hieraan bij.

Bij de tweede stand kozen we samen met de klant voor openheid.  Een kleine stand die toch heel toegankelijk is. De keuze voor witte wanden en vloerbekleding pasten beter in deze opzet. Daarnaast leek de stand ook groter door de lichte kleuren.

Wat was de beste standinrichting?

Zoals al onze beursstanden hadden we ook deze twee standen ontworpen en gebouwd om zoveel mogelijk nieuwe klanten aan te trekken. Op beide beurzen was de missie gelukt.

Maar maakten de verschillen in het ontwerp en de inrichting van de stand ook een verschil?

Ja:

Bij de tweede stand was de respons van bezoekers groter

Ook andere factoren dan de inrichting spelen hierin een rol.

  • Zoals de beurs zelf. Komen er veel bezoekers op af?
  • Bevinden uw concurrenten zich in de buurt van uw stand?
  • Hoe benadert uw personeel mogelijke leads?
  • Welke lessen trekt u uit uw eerste beursdeelname?

Maar uiteindelijk maakt de inrichting van een stand wél een groot verschil. En daarover denken we graag mee met u. Zoals we 2X deden voor GET.

Welke standinrichting is ideaal voor u?

We maken elke stand zo efficiënt mogelijk. Maar wat houdt dat precies in voor u?

Vul uw gegevens in en we beantwoorden met plezier al uw vragen.

"*" geeft vereiste velden aan

Uw naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.