Een grote beurswand: ideaal voor een kleine beursstand

Case study: beurswand en -stand voor financiële dienstverlener

Wilink verleent onafhankelijk financieel advies aan particulieren en bedrijven in België. Om hun naambekendheid in Limburg te vergroten, besloten ze deel te nemen aan de Bouwinnovatie beurs in Hasselt. Daar wilden ze in de kijker lopen… met een relatief kleine beursstand.

Uitdagend? Zeker! Haalbaar voor ons? Absoluut!

Grote standen, grote aantrekkingskracht

De uitstraling van een beursstand bepaalt in grote mate hoeveel beursbezoekers interesse zullen vertonen in uw onderneming of organisatie.

Grote beursstanden, die we meestal met trussen bouwen, zijn de meest voor de hand liggende keuze om op te vallen. Maar voor een grotere oppervlakte betaalt u natuurlijk meer huurgeld aan de beursorganisator.

Kleine standen, groot potentiëel

Om het budget voor hun deelname aan de beurs onder controle te houden, had Wilink bewust gekozen voor een kleinere stand oppervlakte.

Maar hoe ontwerp je die zo dat elke beschikbare cm2 maximaal gebruikt wordt? Wij deden het als volgt…

Volledig bedrukte beurswanden 

Het aanbod van diensten van Wilink is uitgebreid. Het is als exposant verleidelijk om dan alles op een beurs te vermelden. Het ongewenste neveneffect hiervan is dat de kernboodschap verloren dreigt te gaan in de massa.

Daarom kozen we samen met de klant voor twee krachtige, levensgrote visuals. Deze toonden meteen wat Wilink aan de bezoekers te bieden heeft: financieel advies op maat. En waar ze dat doen: in heel België.

Design in de huisstijl van de klant  

Het kleurcontrast van het ontwerp is subtiel en sluit aan bij de huisstijl van Wilink.

Ook het meubilair en de vloerbedekking van de stand zijn hierop afgestemd.

Het lijken misschien details, maar voor ons is het altijd belangrijk dat het volledige plaatje klopt. We maken namelijk elke beursstand op maat. En dan moeten de puntjes nu eenmaal op de i staan.

Beurswand en berging gecombineerd

Zowel in de breedte als de hoogte bedekten de beurswanden de achtergrond. De berging bouwden we achter de witte wand.

Op die manier bleef het ontwerp een mooi geheel. En beschikte de klant over een afgesloten ruimte om materialen veilig op te bergen.

Kleine beursstand die beursbezoekers uitnodigt

De stand lag op de hoek van twee gangen. Dat is voor een exposant strategisch interessant. Potentiële klanten kunnen langs twee richtingen komen.

Omdat elke fysieke barrière een psychologische hindernis kan vormen, plaatsten we geen steunpaal in het midden

Een kleine stand die maximaal rendeert

Het eenvoudige, maar weldoordachte concept sloeg aan.

En het budget bleef netjes onder controle. We hoefden maar één standenbouwer ter plaatse te sturen. Voor het transport hoefden we geen grote middelen in te zetten. Ook dat had een gunstige invloed op de totaalprijs.

Uw bedrijf promoten met een kleine stand?

Wil u ook in de kijker springen met een kleine beursstand?

Maak een afspraak voor een vrijblijvend en inspirerend gesprek.